Ring Indoor Camera (2nd Gen) - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Ring Indoor Camera (2nd Gen) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Mandy441 23-08-2023

Fijne camera voor binnenshuis

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Wij hebben dit product een aantal weken kunnen testen en zijn erg positief. Het design is mooi, de camera staat stevig op zijn voet en is eventueel ook makkelijk te bevestigen aan de wand. Wel moet er rekening worden gehouden met de stroomvoorziening en dat er geen bewegingsfunctie op zit. De installatie gaat makkelijk en ook het gebruik van de app is prettig. Beeldkwaliteit is zowel overdag als ’s nachts prima! Een nadeel kan wel zijn dat er een abonnement vereist is om beelden terug te kijken. Maar voor ons is deze camera ideaal om de hond in de gaten te houden en eventueel met de terugpraatfunctie te corrigeren.

Pluspunten

• beeldkwaliteit
  • gebruiksgemak

Minpunten

• abonnement

Frans030 21-08-2023

Prima product, voor beveiliging en/of dierencamera

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Wij hebben, voor een paar weken, de camera mogen testen.

De 2e generatie Indoor Ring Camera heeft onze verwachtingen zeker overtroffen op verschillende fronten. Het nachtzicht is heel helder en gedetailleerd (en in kleur!), waardoor we zelfs in het donker een goed beeld hebben van onze woonkamer. Wil je even niet dat de anderen die ook de app hebben kunnen meekijken? Dan schuif je zo het klepje van 'de privacyoptie' er overheen. Wat ons betreft een waardevolle toevoeging.
De tweespraakfunctie kan een fijne manier zijn om met mijn huisgenoten te communiceren als je niet thuis bent, of zoals wij soms met ons hondje. De bewegingsmeldingen zijn nauwkeurig en aanpasbaar, waardoor je als je wil alleen relevante meldingen krijgt (al hebben wij hem uitstaan want onze hond loopt er de hele dag). Zeker een handige functie als je hem als beveiligingscamera gebruikt.
Wat we tot slot ook echt waarderen, is dat de camera niet al te opvallend is in onze woonkamer.
Al met al biedt de Indoor Ring Camera een indrukwekkende combinatie van geavanceerde functies en onopvallendheid, en helpt de camera voor ons enorm om in de gaten te kunnen houden of ons hondje de tent niet aan het afbreken ;-).

Pluspunten

• Breed beeld, kan de hele kamer zien
  • Goed nachtzicht
  • Snel te installeren

Minpunten

• Korte kabel
  • Behuizing heeft toch een zwart gedeelte

h*******@g******** 21-08-2023

Goede uitbreiding Ring alarmsysteem

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

De installatie van de Ring Indoor Cam 2nd gen verliep snel en makkelijk; scannen van QR code op product en de camera werd toegevoegd in de app. Het enige nadeel bij de installatie van de camera vind ik de lengte van het stroomsnoer (ongeveer 1,5 meter). Wij zouden de camera niet op een plek kunnen ophangen welke wij willen en stroom met deze kabel kan worden aangesloten.

Via de app kunnen de instellingen ook eenvoudig worden aangepast, zoals gevoeligheid en meldingen. Wij vinden het erg prettig om bijvoorbeeld een melding te krijgen op het moment dat de privacy shutter wordt geopend en/of gesloten.

De privacy shutter zorgt ervoor dat je zeker weet dat de camera geen beelden maakt als jij dit niet wilt. De instellingen blijven zoals je wenst. Je kan de shutter zowel naar rechts als links wegdraaien op de camera “open” te zetten.
Van het nachtzicht had ik persoonlijk meer verwacht. De infrarood toont pas kleuren op het moment dat persoon/dier op ongeveer 1,5/2 meter van de camera staat. De beelden zijn overigens wel heel helder.

Wij gebruiken de camera met name om onze honden in de gaten te houden als wij niet thuis zijn. De eerste paar keren schrokken ze op het moment dat wij gebruik maakten van de tweerichtingsspraak. Wij ervaren dit als heel handig. Als de honden nu bijvoorbeeld blaffen, kan je horen dat bijvoorbeeld de buren aan het boren zijn.

Na een paar weken testen, ben ik van mening dat de camera een goede uitbreiding is op ons Ring alarmsysteem.

Pluspunten

• Privacy shutter
  • Tweerichtingsspraak

Minpunten

• Lengte stroomkabel
  • Nachtzicht enkel dichtbij in kleur

1977JOHE108 20-08-2023

Toppertje

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

We hebben dit artikel mogen testen de afgelopen tijd en om maar gelijk met de deur in hij is zeker aan te bevelen en wij waren blij verrast.

We hebben deze kunnen testen voor onze trouwe viervoeter, die nog maar enkele maanden oud is. Als we dan niet thuis waren dan konden we de hem van afstand volgen via de heldere en scherpe beelden. Ook konden we hem corrigeren indien noodzakelijk via de camera en geluid.

Bij de bestelling hebben we er 2 genomen, omdat we dachten van elke kant van de huiskamer 1 neer te zetten, maar 1 bleek meer dan voldoende. Kamer is bijna 7 meter lang en dat lukt makkelijk met deze camera, waarschijnlijk nog wel meer.
Het enige nadeel om het van 1 kant te zien is kan wel zijn dat je niet ziet wat er achter de bank gebeurd of iets anders wat er staat, maar was voor ons geen probleem.

De verpakking en de indoor camera zijn klein en handzaam van formaat, maar je ziet het niet in je beeld en geluid kwaliteit, deze zijn erg goed.
Ook kan je de camera uitzetten door aan te geven dat je thuis bent of door een schuif voor de camera te zetten, wat de kinderen ook fijn vonden.

Het resultaat vonden we dan ook erg fijn en waren blij verrast.
Een andere verrassing om hem zo optimaal te kunnen gebruiken moet je een abonnementje afsluiten, dit vonden jammer. Je koopt de camera en zou je verwachten dat alles er bij in zit, maar je kunt er wel heen veel mee standaard zonder abonnement.

Pluspunten

• Goed beeld en geluid
  • Klein van formaat

Minpunten

• Geen goede en uitgebreide handleiding

BikerBoyTex 20-08-2023

Goede Ring indoor camera

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Hele mooie Ring indoor camera 2nd gen, zeer fraaie afwerking en duidelijke en gemakkelijke installatie door middel van een vragenlijst in de app. Heeft weinig licht nodig om toch een mooi beeld te geven. Bewegingdetectie werkt goed, het kapje voor de privacy werkt maar was voor mij niet nodig. Staat hier voor het raam en bewaakt mijn tuin. Kreeg deze om te reviewen, maar is zeker moeite waard, had ik niet verwacht.

Pluspunten

• Installatiegemak
  • Klein
  • Opties

Minpunten

• Abonnement

Sandroide 19-08-2023

Goede camera doet wat het moet doen

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Sinds een aantal weken maak ik gebruik van de camera. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem minder vaak gebruik/bekijk dan ik vooraf had verwacht. Eerste paar dagen wel veel bekeken en ook een beetje mee lopen spelen.

- privacy cover, werkt top, zou het alleen wel mooi vinden als deze op afstand iig aan te zetten is.
- app, werkt ook heel goed, heldere beelden en je kan beelden mooi terugkijken, als je dat abonnement neemt. Heb een proegabo, en af en toe wel leuk om terug te kijken maar gebruik het vooral om te kijken hoe het met de kat gat
- spraaksysteem/alarm werkt ook goed. Het zou mooi zijn als je er een soort babayphone stand op hebt, dat je bijvoorbeeld op je telefoon het geluid kan horen terwijl je telefoon gelocked is.
- Night view. Scherpe beelden snachts. Worden versneld terug afgespeeld als er geen bewegingen zijn/ of geen mensen, net hoe je het instelt.

Al met al goede camera, ik weet niet of ik zelf de beelden echt terug zou gaan kijken. Maar het is wel fijn ok af en toe even live te kunnen kijken als je wil weten hoe de boel ervoor staat.

Ik heb dit product mogen testen de afgelopen maand.

Pluspunten

• Installatie eenvoudig
  • Helderheid beeld
  • Privacy cover

Minpunten

• Beelden opslaan kost extra geld

jorindescholtes@hotmail.com 17-08-2023

Leuk voor erbij

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Leuke kleine camera voor bijvoorbeeld het zien van je huisdier op het moment dat je zelf niet thuis bent. De camera heeft een leuke bel functie waardoor je kan 'bellen' met je huisdier. De camera is erg klein, waardoor hij niet zo opvalt. Nadeel is dat de stekker in het stopcontact moet blijven zitten. De camera geeft omdat hij zo klein is ook niet een heel groot beeld. Kwaliteit van het beeld is goed en hij is makkelijk te installeren via de telefoon.

Pluspunten

• Makkelijk installeren
  • Klein formaat

Minpunten

• Klein beeld
  • Stekker moet in stopcontact blijven

Natasja 16-08-2023

Goede camera maar had meer verwacht

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Deze Indoor Camera is weer een mooi product van Ring, de wifiontvanger van de camera is sterk waardoor het plaatsen van het product kinderspel is, hij hoeft niet dichtbij de router te staan.

Uitpakken van dit product is een klein feestje, het is zo mooi en goed verpakt en alles voor de installatie is aanwezig. Na het installeren van de Ring app wijst het zich vanzelf en daarna moet je alleen nog verzinnen waar je hem plaats. Als je besluit om hem in de woonkamer te zetten dan is er een hele makkelijke manier om privacy te garanderen zonder dat je je telefoon hoeft te pakken, er zit een kap op en die draai je zo voor de lens en voila, geen camera meer die naar je kijkt.

Natuurlijk zijn er ook minpunten, het grootste minpunt vind ik dat je geen automatisering kunt aanmaken voor wanneer je weggaat, je kan wel een geofence instellen, maar die geeft alleen een seintje als je vergeet je camera op “weg” te zetten maar er zit geen mogelijkheid op om de camera’s automatisch in/uit te schakelen als je thuis komt.
Dit had ik wel verwacht van een geavanceerd merk als Ring want de goedkope merken hebben deze functie wel.
Ook is er geen link mogelijk met google home en dat is eigenlijk ook niet meer echt van deze tijd.

Al met al ben ik wel erg blij met deze camera, hij reageert snel bij beweging, je kan privacy zones instellen, luisteren en spreken gaat goed en is aan beide zijdes goed hoorbaar en zelfs als het donker is is er goed zicht door middel van de infrarood functie of kleur in het donker.

Ik ben erg blij dat ik deze Ring Indoor Camera heb mogen testen van Review.nl

Pluspunten

• Snelle verbinding en helder beeld en geluid
  • Privacy functie

Minpunten

• Geen automatische in/uit schakeling met geofence
  • Abonnement nodig
  • Geen link met google home

Michel. 15-08-2023

Ring indoor cam 2.gen

Ik was erg benieuwd of deze 2 gen camera mij zou bevallen
Vergeleken met mijn google outdoor cam is de ring in mijn ogen beter.
Installatie met de ring app ging snel en makkelijk, als je meerdere ring producten hebt kan he ze makkelijk met elkaar koppelen.
Wat ik mooi vind is dat de nacht zicht met weinig licht al bijna kleur zicht geeft.
De privacy scherm werkt ook perfect
Een aanrader

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Privacy scherm
  • Kleur nachtzicht bij weinig licht

Minpunten

• Je moet een abonnement nemen

magnamaniac 15-08-2023

kleine, handige camera

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

We hebben sinds kort een hond, welke we graag in de gaten houden bij afwezigheid en 's nachts, daarom hebben we deze camera uitgeprobeerd. Nou de camera is geslaagd in het dagelijks gebruik.
Installatie is lekker eenvoudig: je download de Ring app als je deze nog niet hebt voor andere apparaten, scant de QR code op de verpakking en volgt de aanwijzingen.
Je bedient de camera verder ook via deze duidelijke app en dat werkt soepeltjes.
Na starten van de app heb je lekker snel live beeld, dit was blijkbaar een issue bij de 1e generatie.
De privacy kap is wel makkelijk, als je toch thuis bent in een tijdsblok dat de camera actief is hoef je niet de app te openen, maar draai je gewoon de kap dicht.
Het beeld is prima, zowel overdag als 's nachts. Om 's nachts in kleur weer te geven is er wel redelijk wat omgevingslicht nodig, enkel wat maanlicht voldoet niet.
De microfoon geeft ook helder geluid, ook zachtere geluiden zijn goed hoorbaar.
Om de beelden op te slaan en later te bekijken is er een abonnement nodig, maar live kijken kan ook zonder, lokaal (op een sd-kaartje) opslaan gaat helaas niet.
Al met al is het een prima bewakingscamera, en je kunt 'm samen laten werken met andere RING apparaten.
Hij is gunstig geprijsd, maar dat kan in verhouding duur worden als je lang het abonnement gebruikt, duurder dan een camera met lokale opslag.

Pluspunten

• goed beeld
  • nachtmodus

Minpunten

• abonnement nodig voor opslag beelden
  • geen batterij/accu

selma123 15-08-2023

Een grote aanrader!

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Deze indoor camera is een simpele camera die totaal niet te duur is, ideale prijs voor wat je ervoor terug krijgt. Super veel functies en via de app is het hartstikke makkelijk te bedienen. Het beeld materiaal is hartstikke helder en goed en je kan ook terug praten via de app. Je moet wel het goeie wifinetwerk er voor hebben maar dat is ook binnen 2 seconden gepiept. Nachtzicht is prima, werkt ook goed als bewakingscam. De indoor cam heeft ook een klepje die je er makkelijk voor kan doen waarmee je het makkelijk afsluit. Ik mocht dit product uittesten, en ik vind de prijs-kwaliteit verhouding goed te doen.

Nicolettegeene@hotmail.com 15-08-2023

Goed werkende compacte camera.

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Mooie , functionele , betaalbare indoor camera. De camera is handig in gebruik, het nadeel is dat het snoer aan de korte kant is. Camera is draadloos via wifi te bedienen.
Nachtzicht is haarscherp. De tweespraak werkt goed en duidelijk. De app geeft duidelijk weer op welke tijdstippen er een persoon gedetecteerd is.
Camera is goed te verbergen in huis omdat hij klein en compact is, Indoor camera heeft een privacyklep die stevig is.
Dit product heb ik mogen testen en het voldoet aan mijn verwachtingen : makkelijk bedienbaar, klein , compact, tweespraak, duidelijk werkende app.

Pluspunten

• Helder beeld
  • hoge resolutie
  • Tweespraak
  • Bedienbaar met de app

Minpunten

• Snoer is kort

ThomasDeTester 14-08-2023

Prima camera, prima prijs

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

De Ring indoor cam is prima voor als je een gewone binnenhuiscamera nodig hebt. De camera is gemakkelijk in te stellen, en het beeld is dag en nacht prima. Voor de speaker en microfoon gelden hetzelfde, en beide kanten kunnen elkaar goed horen. De privacy shutter is fijn voor als je even geen camerabeeld nodig hebt, de shutter bedekt de lens helemaal dus je bent verzekerd van je privacy.
Ook de bewegingsdetectie is goed, met Ring protect zijn de meldingen te filteren voor alleen mensen.
Als je de beelden terug wilt kijken zul je wel Ring Protect nodig hebben, er is geen lokale opslag.
Eigenlijk is de Ring Indoor Cam de camera die ik zou aanraden als je geen poespas wilt, en gewoon je huis wilt beveiligen.

Pluspunten

• Prijs
  • Beeld
  • Shutter
  • Gebruiksvriendelijkheid

Minpunten

• Terugkijken met Ring Protect
  • Korte kabel

m************@h********** 11-08-2023

Een echte aanrader !

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

De Ring indoor camera is een handige toevoeging in huis voor ons om de kids in de gaten te kunnen houden als wij niet thuis zijn. Met de Tweerichtingsspraak kunnen we op afstand communiceren via de app.
Als je thuis bent en je wilt niet dat iemand anders je ziet kun je de privacy shutter ervoor schuiven. Het is namelijk te gemakkelijk te delen met andere gezinsleden.
De nachtzicht functie in kleur is super scherp beter dan de zwart wit functie en goede toevoeging van de 2e Gen
Met een abonnement krijg je toegang tot alle functie zoals ook het opnemen pakket waarmee je terug kan kijken wat er is gebeurt. Deze kun je aan andere ring apparaten koppelen en zo heb je voldoende aan 1 abonnement voor al je apparaten. De eerste maand is dit gratis na aankoop , ik mocht het product testen en kon in deze maand ook gelijk de app functies testen. Of ik het abonnement neem weet ik nog niet, het is toch wat prijzig vind ik zelf. Al met al raad ik dit product aan, je krijgt toch veel opties voor een relatief klein bedrag.

Pluspunten

• Tweerichtingsspraak
  • Nachtzicht in kleur
  • Privacy shutter

Minpunten

• Abonnement nodig

Aardbeibloem 10-08-2023

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Werkt zoals verwacht. Goede prijs/kwaliteits verhouding. Makkelijk te installeren. Beeldkwaliteit (ook nacht) is heel goed. Jammer dat camera richting op afstand wijzigen niet mogelijk is. Wanneer klepje dicht is, zie je en hoor je niks.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Installatie
  • Gebruik
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Snoer is aan korte kant
  • Camera richting niet op afstand kunnen wijzigen

cinniverheijden@hotmail.com 08-08-2023

Goede simpele indoor camera

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Omdat we sinds kort een pup hebben waren we op zoek naar een indoor camera om haar in de gaten te houden als we even niet thuis zijn en in de nacht. Dit apparaat voldoet hieraan prima. Je krijgt een melding wanneer er beweging gedetecteerd is, dit kun je makkelijk uitzetten in tijdvlakken dat je thuis bent. Ook met de schuif kun je de camera handmatig afdekken als je meerdere dagen thuis bent en de camera niet gebruikt. Je kunt ermee terug praten om bv de hond gerust te stellen. S'nachts is het ook zeer duidelijk en het geluid wat je op je telefoon hoort is meer dan prima. We hebben dit product ontvangen om te testen en het werkt voor ons prima waarvoor we het bedoelt hebben.

Pluspunten

• goed beeld
  • goed geluid

Minpunten

• korte stekker

Vaya_1 06-08-2023

Handig voor een veilig gevoel

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Ring Indoor Camera (2nd Generation) is een aanrader als je voor wat voor redenen inzicht wil hebben ergens inje huis. Het is klein van formaat. Trekt nauwelijks de aandacht, Daar tegenover heeft grote kijkhoek en geluids gevoeligheid. en als je hem even niet wil gebruiken gewoon de privacy shutter draaien. Super handig, je hoeft niet de hele apparat uit en aan, Het nachtzicht heeft ook goede indruk op mij gemaakt. Het is best helder.
Installatie van de camera is erg makkelijk. Even de Ringapp downoaden en apparat toevoegen. Makkelijk te configureren.
Jammer dat je geen Sd kaart kan plaatsen. Voor bewaren van de opname ben je afhankelijk van best prijzig abonament.
Personlijk is deze camera een aanrader.

Pluspunten

• mooi formaat
  • grote kijkhoek
  • nachtzicht

Minpunten

• geen SD kaart mogelijkheid

H********@g******** 05-08-2023

Handig product, zeker op vakantie!

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Ik mocht de indoor camera enkele weken uittesten. Het installeren gaat snel en eenvoudig. Na het scannen van de qr code kan je veel naar eigen wens instellen. Met de privacy shutter kan je indien gewenst de camera even helemaal uitzetten of net een bepaald gebied wat meer afschermen. Via de ring app kan je goed zien wat je hiermee afschermt. Toch wel een mooie toevoeging ten opzichte van eerdere generaties wat mij betreft. Je kan zones instellen en bewegingsmeldingen ontvangen wanneer er iemand zich in deze zone begeeft. Erg handig als je even een tijdje niet thuis bent en je het goed in de gaten wil houden. Je wordt meteen gealarmeerd. Het is ook mogelijk om met elkaar te spreken, dit werkt beide kanten uit. Het nachtzicht is in kleur, alleen niet zo sprekend als overdag. Mooi scherp beeld, ook als het donker is.

We waren wat dagen weg en zo konden we toch thuis even kijken of alles nog in orde was. Fijn en handig!

Pluspunten

• Helder beeld
  • Grote kijkhoek
  • Klein

Christel Nijland 03-08-2023

Kleine compacte camera

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

Deze camera nu een 2 weken in gebruik en moet zeggen dat ik blij verrast ben zeker aangezien die zo lekker klein compact is. Ook is de camera en echt plug and play, super makkelijk via de app te installeren. Eigenlijk kun je onwijs veel via de app zoals alles instellen voor de bewegingsdetectie en hoe je dit wil. Welke hoek van de camera wel en waar niet en ook kun je beweging melding instellen bij alleen mensen, dus loopt je hond of kat langs de camera krijg je geen melding.
Ook erg ideaal is de privacy cap die je voor de camera kan schuiven als je wil dat de camera en microfoon uitgaan. Tenslotte hoeft er niet gefilmd te worden als je gewoon thuis bent.
De beeldkwaliteit is echt ontzettend goed zowel bij dag als nacht mooi in kleur en helder. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je opnemen en terugkijken alleen kan als je een abonnement hebt. Dit abonnement is de eerste 30 dagen gratis maar daarna moet je hiervoor betalen. Je kan na die 30 dagen wel gewoon live kijken maar niet meer opnemen en terug kijken. Ik persoonlijk zou liever een sd kaartje plaatsen ook voor mijn privacy want dit hoeft voor mij niet ergens opgestaan te worden bij derden.
De app is erg duidelijk en makkelijk in gebruik. Wat ook erg fijn is dat je een erg breed zicht hebt. Wat ook wel jammer is dat bij geluid je geen melding krijgt, dus er moet echt iemand in beeld zijn wil de camera een melding geven. Ik heb de camera mogen testen en mijn conclusie is dat voor het bedrag waar die voor te koop is je echt een mooie kleine goede camera hebt.

Pluspunten

• Snel en makkelijk te installeren
  • de privacy cap echt een meerwaarde
  • gebruik app
  • scherp beeld ook nachts
  • betaalbaar

Minpunten

• geen gezichtsherkenning
  • alleen voor binnen
  • abonnement nodig voor opnemen en terugkijken
  • moet op netstroom

Ben Huisman 02-08-2023

Een veelzijdige camera voor binnenshuis

Geschreven voor: Ring Indoor Camera (2nd Gen)

De camera heeft een strak ontwerp en is zeer compact waardoor je het overal neer kan zetten of hangen zonder dat het teveel opvalt. Zowel de beeldkwaliteit overdag als 's nachts (met behulp van kleuren nachtzicht) is heel goed. De microfoon en de speakers zijn ook goed waarmee je gemakkelijk kan communiceren met mensen, of je nou thuis bent of niet. De privacy shutter kan je gebruiken om met een fysieke switch de camera af te schermen zodat je de volledige regie hebt over je privacy. Al met al heb ik dit product naar tevredenheid mogen testen.

Pluspunten

• Compact
  • Beeld en geluidskwaliteit
  • Tweerichtingsspraak
  • Privacy shutter